Car Experience trekt veel bezoekers

De winkelstraat van Oosterwolde was zaterdag 6 september omgetoverd tot een openlucht showroom. De Car Experience trok, mede door het mooie weer, veel publiek. Met name het opstijgen van een luchtballon aan het einde van de dag, zorgde voor veel spektakel.

De Car Experience wordt jaarlijks georganiseerd door ondernemersvereniging Oosterwolde Promotion. Dit jaar was er flink uitgepakt door de organisatie. Er namen bijna twintig autobedrijven en autogerelateerde bedrijven uit Oosterwolde en omgeving aan deze autodag deel. Daarnaast was o.a. Veilig Verkeer Nederland aanwezig met een simulator. Hier was veel belangstelling voor.

Door de bezoekers werd ook massaal deelgenomen aan de prijsvraag die was uitgeschreven. Bij diverse letters moest het bijbehorende bedrijf gevonden worden. Uit alle juiste inzendingen werden twee winnaars getrokken: Jelle de Graaf uit Oosterwolde en Jamilla van der Meer uit Leeuwarden.

Zij konden aan het einde van de dag direct de lucht in. Het opstijgen vanaf de winkelstraat zorgde voor flink wat spektakel. Het gevaarte nam tijdens het vullen de gehele kop van de Stationsstraat in gebruik. Het trok veel bekijks. 'Een prachtige afsluiting van een geweldige dag', aldus organisator Maarten Vink.